Sistemele software de afaceri de tip CRM (Customer Relationship Management) au început să fie utilizate în România încă de acum 20-25 de ani. Utilizarea acestor soluții în România a fost limitată, mult timp, doar la companiile multinaționale cu echipe mari de agenți de vânzări. Între timp, grație dezvoltării și perfecționării soluțiilor CRM de tip cloud – ce funcționează online – pe piețele din America și din Europa de Vest programele CRM au început să fie folosite tot mai mult. Gradul de penetrare a acestor soluții în România a rămas la un nivel redus. Managerii erau preocupați ”să facă bani”, nu ”să implementeze sisteme CRM”. Asta înseamnă de fapt că oportunitățile de dezvoltare a afacerilor în România erau atât de mari, încât făceau irelevante discuțiile despre implementarea softurilor de vânzări de tip CRM.
Între timp, tot mai multe domenii de activitate din România au ajuns într-o fază a maturizării, în care începe să se facă simțită nevoia de sisteme software de afaceri de tip CRM. Implementările de programe CRM sunt în creștere în ultimii ani.
Ce înseamnă soft CRM?
Reprezintă o clasă de aplicații software de afaceri utilizate pentru managementul relațiilor cu clienții. Soluțiile CRM se folosesc în departamentele de vânzări, marketing și client service pentru administrarea eficientă a tuturor relațiilor cu clienții. Obiectivele implementării unei astfel de soluții sunt: creșterea vânzărilor, organizarea activității de vânzări, îmbunătățirea relațiilor cu clienții, creșterea gradului de satisfacție a acestora, protejarea bazelor de date de vânzări ale companiei împotriva tentativelor de acces neautorizat.
Pentru a beneficia de o astfel de soluție este nevoie de un proces de configurare și personalizare, în urma căruia programul CRM este adaptat după modul de lucru al clientului. Sistemele CRM internaționale și sistemele CRM din România includ un set de bune practici de vânzări, marketing și client service. Astfel, atunci când începi utilizarea programului, beneficiezi de funcționalități CRM create special pentru companii cu activitate ca a ta.
Beneficii rapide
Prin implementarea și utilizarea unui program CRM, compania devine proprietarul bazelor de date ce țin de relațiile cu clienții. Acest lucru înseamnă că dacă pe viitor se schimbă modul de vânzări, se modifică echipa de vânzări sau survin alte modificări, compania are controlul asupra bazelor de date.
Indiferent de mărimea companiei, fie că vorbim de firme cu zeci de reprezentanți de vânzări sau de firme la care o singură persoană se ocupă de vânzări, beneficiile implementării unui sistem CRM România sunt certe. Efortul inițial de configurare a soluției este recompensat prin beneficiile obținute, prin modul profesionist în care va fi organizată activitatea în programul CRM vânzări.